Sokken op zondag #1


Goedemorgen! Het moet vandaag een mooie zondag gaan worden met heerlijke temperaturen, maar in Nederland is het natuurlijk altijd eventjes afwachten of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. De voorspellingen zijn in ieder geval al goed, daar moet het mee beginnen, right?

Dit weekend hebben we eindelijk een paar ‘rustige’ dagen. Sinds we drie weken geleden (DRIE! Waar blijft de tijd?!) in ons appartement trokken, hebben we ieder weekend echt iets moeten doen. Woonboulevard hier, woonwinkel daar, het was eigenlijk niet echt relaxed. Vorige week zondagavond spraken we dan ook af: volgend weekend geen enkele woonwinkel in. Ondanks dat het toch een beetje begon te kriebelen gisterochtend om toch even voor gordijnen te gaan kijken, hebben we onze eigenwijze ideeën kunnen weerstaan en zijn we (nog) niet geweest. High five voor ons! (Dat hebben we serieus gedaan hè: ge-high-fived omdat we niet zijn gegaan.)

Boodschappen moesten wel gebeuren uiteraard en man oh man, dat valt tegen! Al een weekmenu moeten uitstippelen, terwijl het pas zaterdag is. Dat hoeft in principe natuurlijk niet, maar we hebben ook geen zin om dagelijks naar de supermarkt te moeten. Ik dacht altijd dat ik wel redelijk crea-bea was met gerechten verzinnen, maar dat valt echt vies tegen. Daarbij komt ook nog dat we door het samenwonen elkaar nog meer gaan leren kennen. Waar het eerst allemaal dikke prima was om iets te eten waar je niet heel gek op was (want hey, je ging gezellig samen koken en dat maakte alles goed), heb je nu toch minder zin om die minder lekkere kost te gaan koken. Gelukkig maakt het samen koken nog steeds wel veel goed 😉

Ik kom er ook opeens achter dat ik best graag een planten-mama wil zijn. Bloemen en planten in huis trekken me enorm en ik probeer alle baby’s ook zo goed mogelijk te verzorgen, ook al gaat dat hier en daar niet helemaal goed. Ons plantje aan het balkon hing er wat slapjes bij, waarvan ik dacht dat het kwam door ‘te veel’ water door de regen. Na een paar dagen besloot ik toch maar eens goed te kijken en wat bleek: de potgrond was kurkdroog. Zo hard had het dus allemaal niet geregend en de bloemetjes hadden gewoon flinke dorst! Ze kijken nu alweer een stuk gelukkiger.

Oh en nog een laatste dingetje: dit is dus mijn nieuwe rubriekje. Of eerste eigenlijk. Want op zondag lekker bijkletsen vind ik fijn en sokken zijn ook leuk.

Fijne zondag!

3 gedachtes over “Sokken op zondag #1

Geef een reactie

