Monkey Read: Traitor to the Throne van Alwyn Hamilton (Rebel of the Sands #2)

traitor to the throne
Het gaat over…

Dit gaat niet om bloed, of liefde. Dit gaat om verraad.

Amani is altijd meer buskruit dan meisje geweest. Als de ‘Blue-Eyed Bandit’ zijn haar krachten steeds sterker geworden, maar ook de opstand waar ze haar leven voor riskeert is gegroeid. Wanneer een brute ontvoering haar rechtstreeks naar het paleis van de Sultan voert, is ze gedwongen om naar haar woestijn instincten terug te keren om te overleven. Verraad, sluwheid en spionage zijn er een manier van leven, en Amani past er precies bij.

Met de spoken van haar verleden zwevend om haar heen, is het misschien nog wel Amani’s grootste probleem om haar eigen geheimen en verlangens onder controle te houden…

Ik vond het…

Een goed boek! Na het eerste boek, Rebel of the Sands, ergens vorig jaar te hebben gelezen, was ik gelijk razend enthousiast toen ik zag dat er een vervolg ging komen. Ruim een half jaar later was het dan zover, ik liep opeens deel twee tegen het lijf in de boekhandel! Eerlijk is eerlijk: ik kwam er in het begin van deel twee maar moeilijk doorheen. Het was even geleden dat ik het eerste deel had gelezen en de karakters waren behoorlijk ver weggezakt in mijn brein. Slimme zet van Alwyn: voorin staat een korte samenvatting met de belangrijkste personages en plaatsen die je weer even in je geheugen moet hebben. Lees je de boeken snel na elkaar (wat nu kan, nu ze beiden uit zijn), zul je dit probleem niet zo vlug hebben.
Het boek zit goed in elkaar, blijft boeiend en heeft verrassende plottwisten. Ik vond Amani in Rebel of the Sands al een hele fijne hoofdpersoon, maar dat is met Traitor to the Throne alleen maar versterkt. Ze is een sterke dame die niet bang is om haar pistool op je te richten, haar eigen mening te verkondigen en volledig voor zichzelf te kiezen, maar ook om zich in te zetten voor een groter doel.

Traitor to the Throne bevat (net zoals boek nummer één) een hoop actie, humor en liefde. Ik kan niet wachten tot nummer drie uit komt – dat nog wordt geschreven as we speak, dus dat duurt nog wel even – en ben heel benieuwd hoe het verhaal van Amani verder gaat. Daarna is het (voor zover bekend) gedaan met de pret, het lijkt erop dat Rebel of the Sands een trilogie gaat zijn. Het boek krijgt van mij vier-en-half aapje: als het begin iets vlotter was geweest waren het er met gemak vijf geworden.

monkey 4.5

Geef een reactie

